Internationell helg

Gårdagen gick inte endast i spanskt tecken kan jag meddela. Lagom till kl 22 var lägenheten fylld av italienare, spanjorer, irländare och svenskar i en salig blandning som skulle försöka lära varandra lekar från sina respektive land. Kort, tärningar, flaskor, muggar och korsade händer låg huller om buller på bordet, svordomar och tillrop flög genom luften på fyra olika språk, straff utdelades, skratt bullrade och luften var tjock av rök då dessa människor har en ovana att röka inne, vilket inte uppskattas av den svenska delen av vår internationella familj.

Idag gick jag upp vid tio, stekte pannkakor till familjen och sen har jag städat. Jag har skrubbat, dammat, diskat, moppat, putsat, dammsugit, vädrat, skakat, gnott och fejjat, så nu skiner hela lägenheten.

Herregud vilken bra fru jag kommer bli till en lycklig jäkel nån dag




/ T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0