Regn, regn, regn föll ner, ner, ner

Förrgår kan ha varit den värsta dagen hittills i Dublin, bland annat inkluderande en uteliggare som skrek obscena saker efter mig för att jag inte kunde undvara några mynt, en överförfriskad dam på ett café som tyckte jag skulle vara ett alldeles utmärkt sällskap när jag försökte ta en kopp te, ett hällande regn, skor som läckte och en buss som skvätte en mindre tsunami över hela mig när jag hade 30 min promenad hem.

Idag har jag dock förlåtit Dublin och vi är vänner igen, trots regnet som håller i sig. Idag har jag lämnat ut CV;n, pratat med managern till baren jag skulle få jobb på när deras live-scen renoverats, vilket blir om två veckor, hälsat på Frida på jobbet och storhandlat på Lidl (jag vet, vi dinerar storstilat i Sweden-mansion).

lite såhär är det i Dublin för tillfället


Kommentarer
Postat av: tove

Saknar er sjukt mycket!!

2009-11-12 @ 13:57:15
Postat av: BZ

Du ska se att det löser sig.passa på och lata dig så länge det går.Tids nog börjar ekorrhjuiet snurra

2009-11-12 @ 17:50:43
URL: http://notthefirst.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0