"It's a good day for being a duck"

När vi vaknade regnade det...
Men sen slutade det faktiskt!

Efter en aktiv dag är vi nu tillbaka på vårat kära hostel. Alla i personalen är väldigt involverade i vårat jobb och lägenhetssökande. Idag har vi lyckats att både lämna ut några cv:n och varit på två lägenhetsvisningar, varav den ena lägenheten var perfekt. 5 minuters promenad till allt man kan önska sig, (dvs temple bar och shoppinggatan). Tyvärr kan vi inte flytta in före den 26 oktober vilket innebär cirka 20 dagar till på hostel eller gatan. Imorgon har vi dock en till visning som känns bra, har vi tur klarar vi oss. Irländska taxiförare är helt underbara. Dock blir det inget mer taxiåkande för utvandrarna förrän arbetslösheten är över.

För övrigt vill vi aldrig åka härifrån. Irländarna och Dublin har tagit våra hjärtan.



Tjingeling

Tess o Frida

Kommentarer
Postat av: Tove;)

fan va nice gör rum, sopa undan dammet spritflaskorna och shoppingpåsarna;) för jag kommer ner snart;) <33

2009-10-07 @ 08:58:50
Postat av: Utvandrarna

sv Tove; Det hoppas vi lil'sis!

2009-10-07 @ 12:27:30
Postat av: Gustav M

Hej på er tjejor! Har suttit och läst igenom hela bloggen och när jag kom hit var jag tvungen att skriva några rader =) Låter som att ni fram till detta inlägg har haft en kanonresa till Dublin!

Min egen erfarenhet av taxikillar i Dublin då.. Vi kom in till centralar Dublin kl 2 på natten och skulle ta en taxi till hotellet som låg 2 mil utanför Dublin.. Billigt och fräsht var de i alla fall =p Han var mycket trevlig! Berättade och pekade på alla möjliga sevärdheter. Enda problemet var att mina resekamrater inte fattade mer än 1 ord i varje mening medans jag förstod ungefär hälften. Efter det fick jag alltid sitta fram i taxin =p

2009-10-29 @ 19:49:40
Postat av: Gustav M

Kom på en till rolig historia om att åka taxi i Dublin! Jag frågade en av våra taxichaufförer:

* So, what's your best tips for us doing in Dublin?

- Do as everbody else, GET FUCKING DRUNK! (med stark isländsk dialekt)

2009-10-29 @ 19:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0