Nattliga konversationer

Frida har så länge jag har känt henne pratat i sömnen och jag tycker att detta är väldigt roligt att lyssna på. Häromnatten lät det som följande;

Jag kommer in i rummet för att gå och lägga mig.
Frida: -Åt de upp soppan?
Jag: (som tänkte att det var bäst att spela med) -Jodå, det gjorde de.
Frida: -Mm, bra.

När jag sedan återberättade detta dagen efter tyckte Frida att jag hade varit alldeles för snäll. När hennes småsyskon pratar i sömnen brukar hon tydligen pressa dem på information, hör och häpna! Björn och Tove, läser ni detta så vill jag bara att ni ska vara medvetna om att Frida brukar fråga vem ni är kära i när ni pratar i sömnen. Nu vet ju jag det mesta om min kära sambo redan, så några hemligheter kunde jag inte pressa henne på, men jag tänkte försöka ställa lite följdfrågor vid nästa tillfälle. Som faktiskt inträffade natten efter.

Jag ligger och halvsover när jag hör hur Frida börjar mumla.
Frida: -Mumelmumel.
Jag: -Vad sa du? Chefen bjuder?
Frida: -Jag måste sluta med stjäls-spurter!
Jag: (skrattar lite) vad är stjäls-spurter?
Frida: -Alltså jag pratar inte i sömnen.
Jag: (som nu skrattar ganska mycket) nähä, men vad är stjäls-spurter då?
Frida: Äsch, nej men jag har ju så ont i fötterna.

Sen skrattade jag för mycket för att försöka få ur henne något mer. Nu har det tydligen gått så långt att hon även försöker förneka att hon pratar i sömnen. Men vänta bara, jag ska nog lyckas få ur henne något roligt inom en snar framtid. Är det något ni läsare vill att jag ska fråga är det bara att hojta till! En liten hämndaktion från småsyskonen kanske?

inatt är det inte jag som somnar först i alla fall

 


Kommentarer
Postat av: Lea

Jag älskar det här inlägget :D Mera Mera :D



Vill bara återkoppla till att Tess ofta gör rörelser i sömnen.

Eller varför inte den natten då stackars Annika vaknade och T stod och gjorde ljuden " blä blu bleääh"

HAHA

2009-10-29 @ 09:30:37
Postat av: Malin

För att inte tala om den natten när mamma vaknade av att Therese stod bredvid hennes säng med öppna ögon. När hon frågade var det var så SKRATTADE Therese och gick sen därifrån. (I min hjärnas version av det hela så måste det dessutom ha varit ett ondskefullt skratt!)

2009-10-29 @ 17:54:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0