Hårda tider i Dublin

Idag lyckades jag ta mig in på min internetbank. Där väntade en tämligen otrevlig överraskning. Varken min skatteåterbäring som var på en rejäl summa eller min senaste lön från i somras har kommit in på kontot, vilket innebär att jag är bankrutt. Barskrapad. Vinglar på randen mot fattigdom. Nu blir det till att lämna ut CV:n i rasande takt. Gata upp och gata ner ska jag vandra i Dublin tills jag får ett jobb. Åker ni till Dublin inom en snar framtid och ser en ung, blond person spela flöjt med en tiggar-kopp framför sig på gatan, kan det mycket väl vara jag. Nu ska jag gå och dricka vatten till lunch.... och middag.

Sayonara / T


Kommentarer
Postat av: BZ

Ojojoj tjejer vi lider med er och hoppas på bättre tider,åtminstone kunde vädret vara nådigt.Men ni ska se att det löser sig,alltid försörjer gud höken så ni ska se att det ordnar sig med ett välbetalt kanonjobb

2009-10-07 @ 16:05:32
URL: http://nottherfirst.blogg.se/
Postat av: Jerry

Det kommer att bli tufft - massa vatten o bröd- man får vänta till våren 2010 för att kunna göra en sälgflöjt " gratis" Frida vet hur.

2009-10-07 @ 19:41:07
URL: http://notthefirst.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0