Bokslut

För ett år sedan blev det tvåtusennio. Jag satt i en soffa i London och drack samboca ur vinglas tillsammans med en italienare. Om det känns långt borta? Jag kan inte ens räkna till 20 på italienska längre. Idag är det helt plötsligt 2010 och jag har ingen aning om hur jag och min bästa vän hamnde i Irlandet. Årets första dag inleddes med afterwork tillsammans med bartendern och Wioletta, en polsk servitris. Medelålders irländare som dansade robotdansen och sjöng karaoke förgyllde vår kväll. Känns som att jag är lite nykär i Dublin. Känns lite som att 2010 blir ett bra år. Känns lite som att ni också känner det.


No need to know what you're doing or waiting for
But if anyone should ask
Tell them I've been licking coconut skins
And we've been hanging out
Tell them God just dropped by to forgive our sins
And relieve us our doubt"


Ett år sen, London


Jag ska köpa en ny kamera och ta massa bilder.

Kommentarer
Postat av: BZ

Vackert Frida låt 2010 och alla år därefter bli bra år,det är bara du som bestämmer.Det är skönt om man kan säga så efter en ca 60 år jag vet.

2010-01-02 @ 23:49:29
URL: http://notthefirst.blogg.se/
Postat av: Jerry

Antar att "after work" är ett gymprogram eller hur för hälsa och välstånd ;-))

2010-01-03 @ 00:09:43
URL: http://notthefirst.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0