Min dag

Rundade av onsdagen med efterfest hemma hos en polsk servitris. Lyckades glömma min mobil. Det är is överallt och eftersom Dublin bara äger tre saltbilar så får man åka skridskor på gatorna. Det gjorde jag idag i två timmar samtidigt som jag försökte hitta tillbaka till lägenheten och min mobil. Efter en timme började W som visste att jag var på väg att bli lite orolig. Ingen fara jag gick bara lite fel. Hamnade i summerhill, slumkvarteren men lyckades tillslut hitta rätt tack vare vänliga irländare. På vägen hem stötte jag på en annan kollega som just gick ut från sitt hus för att ta en cigg och där kom jag åkandes på trottoaren, mycket trevligt. Bestämde mig för att inte ta samma "genväg" på vägen hem så det som tidigare tagit mig två timmar gick på en halvtimme. Mycket bra. Stötte på en random snubbe som var vilse, och eftersom jag tidigare själv varit i samma sits sa jag att han kunde gå med mig. (Han skulle dessutom till just den gatan jag bor på.) Det visade sig att han ofta hänger på Fitzsimons och jag kände mig generös och sa att jag skulle hänga in hans jacka gratis nästa gång jag jobbade i klubben. Vi halkade vägen hem och sa hejdå varpå jag gick upp och väckte tess och pressade ett glas apelsin slash grapefrukt juice. Mycket bra. Hade tänkt stanna hemma idag men killarna på Fitz suktar med karaoke kväll på Buskers. Detta vill jag inte missa för allt smör i småland. Ikväll dricker jag blackcurrant och vatten.

There you have it. En mycket bra dag.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0