Tess samboskola del 2

Ni vet ganska långt in i ett förhållande? Nyförälskelsen har lagt sig, man börjar ta varandra förgivet och tillvaron blir slentrian. Det känns inte riktigt lika spännande att dela säng längre och man börjar störa sig på småsaker man inte tänk på förrut, som att sambon klämmer på mitten av tandkrämstuben eller kanske inte fäller ned toalocket. Kanske har ni även olika tider på jobbet och ses inte lika ofta som förrut heller, förrutom att sömnigt "hej" någonstans mellan sömn och vakenhet. Det är nu förhållandet sätts på prov och det är viktigt att veta hur man tar sig igenom denna kritiska period. En grundläggande sak är att ta sig tid till att umgås med varandra samt visa sin uppskattning till sin partner. Och det är exakt vad jag ska göra ikväll.

Ikväll ska jag bjuda ut sambo på dejt. Dels som ett tack för allt stöd och hjälp jag fått av henne under min tid som arbetslös här i Dublin. Men mest för att jag tycker att hon är världens bästa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0