SNÖKAOS

Imorse när jag gick upp för att jobba 05.45 hände något fantastiskt. Det snöade. Eller okej det var endast några flingor och blinkade man för mycket så hann man knappt se dem heller, men jag kände genast hur vikingen i mig blev exalterad och som per automatik ställde jag in mig på överlevnad. Lager på lager av tröjor, två halsdukar, dunjacka och skinnhandskar. Jag kände mig stolt och redo att möta kylan. Har ju hört hur dom där hemma har skrytit om snöstorm och inställda bussar, nu skulle även jag få lite vinter. Men icke. Så fort jag kom utanför dörren slutade det. Jag försökte hålla god min och låtsas huttra lite för mig själv där jag gick på den torra asfalten. Inte ett spår syntes på marken. Något besviken men ändock glad för det lilla anlände jag till jobbet där jag inte kunde låta bli att obsessa över den fallna "snön". Klagade högljutt på kylan samtidigt som jag instruerade mina kollegor om den mest effektiva åkarbrasan, och kanske överdrev jag också lite om svårigheterna med att ta sig fram i trafiken snöiga dagar som denna (bör tilläggas att jag promenerar till jobbet), men jag drogs liksom med.



Blev hånad och anklagad för att inte vara svensk. Men vad gör man inte för lite vinterkänsla. Dessutom hoppas  jag fortfarande i hemlighet på en vit jul på den gröna ön.

Kommentarer
Postat av: BZ

Du får nog rätt och var stolt över din svenska vikinga börd det kan inte de där irländarna skryta med

2009-12-21 @ 11:28:10
URL: http://notthefirst.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0