E-mail från lillasyster

Fick just ett e-mail från syrran. Hon har frågat om hjälp med att komma på ett ämne att skriva om till ett muntligt prov i skolan. Men jag förstod inte riktigt vad hon menade så jag frågade om hon kunde förklara mer vad uppgiften gick ut på så kanske jag skulle kunna hjälpa henne. Hon svarade att hon skulle ha ett muntligt prov om relationer, jag fattade fortfarande inte varför hon skulle skriva en uppsats till ett muntligt prov och bad om en mer detaljerad beskrivning av själva uppgiften. Fick tillbaka följande, och känner mig något idiotföklarad..


"Men... vi måste ju komma på ett ämne vi ska berätta om och skriva ett manus,
typ såhär:
1. får ett häfte i skolan som säger munligt nationellt prov, ämne relationer
2. tar med mig häftet hem läser igenom
3. kommer fram till att jag måste kunna motivera varför jag valt just det, t.ex. "jag har läst den här dikten...."
4. föröker komma på ett ämne
5.yes det (?) blir det perfekta ämnet!
6. skriver ner som en uppsats på papper el dator (gör som man vill).
7. tar med sig pappret till skolan
8. berättar munligt/oralt vad man kommit fram till (berättande text) ej saga ej fakta bara berätta el prata.
9. lämnar in ett PM till lärare
10. sätter sig vid bänken
11. går o väntar på ett betyg
12. YES MVG WOHOOOO
GET IT??"


Visst känner man av en viss underton? Lite som när Ulf pratar med praktikant Jerry på Ica reklamen..


Ulf? Tove?

Kommentarer
Postat av: ami

den lillasystern måste ha både snygga o intelligenta föräldrar, dra nu inte ner hennes resultat till g-nivå .

2009-11-10 @ 19:57:02
URL: http://notthe.first.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0