Provjobb och jordgubbsremmar

Mitt sambo-sinne måste ha känt av att Frida inte var på topp idag, för på vägen hem från provjobbet svängde jag förbi en affär och köpte med mig jordgubbsremmar, ett säkert kort när man vill göra sambosar lite gladare.

Som sagt, var och provjobbade idag. Dakota heter stället, en bar/restaurang/lounge och jag ska då jobba som waitress om jag får jobbet. Supertrevlig personal och härlig stämning så det skulle vara perfekt om jag fick det. (skulle i och för sig ta jobb på vilket skitställe som helst nu pga den sinande, snart uttömda, kassan) I alla fall pratade jag med managern efteråt och han sa att han haft ögonen på mig och gillat det han såg, men de hade haft en annan tjej som provjobbade igår så han och den andra managern ska överlägga imorgon och så ska de ringa mig innan fyra och berätta om jag får det eller inte. Så nu håller ni alla tummar ni kan så meddelar jag efter fyra imorgon om jag fick det eller om det blir tiggarliv på Dublins gator för mig i framtiden. Har nämligen inte pengar till en biljett hem....

Kommentarer
Postat av: suzanne

Hej gumman

Håller alla tummar det verkar ju vara ett toppenjobb. Bra att Du är rädd om sambon!

Kram Moster

2009-11-26 @ 10:57:06
Postat av: BZ

Lycka till vi alla håller tummarna,men fick den andra tjejen jobbet .så häng inte läpp för det,i värsta fall finns alltid konsulatet

2009-11-26 @ 16:01:40
URL: http://notthefirst.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0