2009

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Mycket. Bland annat åka på kryssning i Västindindien som står med på min "saker att göra innan jag kolar-lista"



2. Höll du några av dina nyårslöften?
Osäker på om jag gav några och mycket säker på att om jag gjorde det så bröt jag dem.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej men bekanta.

4. Dog någon som stod dig nära? Tack och lov inte.

5. Vilka länder besökte du?
England x2, USA, Haiti, Puerto Rico, Tyskland, Irland.

6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010?



7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?

14-22 jan, 22-27 juni, 24 september

Första veckan i London, Peace&Love, dagen vi drog till Irland


8. Vad var din största framgång 2009?
Att jag stannade på Irland och inte gav upp och åkte hem när det var som tyngst.

9. Största misstaget?
Jag tänker inte älta misstag.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?  Jag har varit mer sjuk det här året än föregående år tror jag. Kan ju bero på att jag jobbat på dagis också.

11. Bästa köpet? Oj. Alla skor! Och underkläder på Victoria's Secrets. Och Guess-klockan. Allt.
 

12. Vad spenderade du mest pengar på? Resor, kläder och alla otaliga mojito på F12 Terrassen 




13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Mycket gjorde mig mycket glad.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Hoffmaestro-Highwayman, MGMT-Kids, Bon Iver-Skinny love

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Jag har varit jävligt ambivalent i år. Har inte riktigt kunnat bestämma mig och jag varit glad eller ledsen. Men när jag ser tillbaka på året gör jag det med glädje.

16. Vad önskar du att du gjort mer? Utnyttjat mitt gymkort.



17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Obsessat över vissa personer.

18. Hur tillbringar du julen? På ett sätt jag aldrig gjort förrut. Utan familjen i ett helt nytt land.

19. Blev du kär i år? Ja.

20. Favoritprogram på TV? How I met your mother, definitivt.



21. Bästa boken du läste i år? Har inte läst någon som lämnat avtryck.

22. Största musikaliska upptäckten? Återupptäckte Winnerbäck, upptäckte att Håkan inte alls var så dålig som jag tyckte förrut. Tvärtom.



24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Ja.

25. Något du önskade dig men inte fick? Inget materiellt.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Galen kväll i London. Pubar, Vodka-bar, klubbar. Fransmän, engelsmän, italienare och världens bästa Frida.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Mer ärlighet.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Fashion does not live here. Haha. Nej, men jag har ingen stil. Har blivit mycket klänningar i alla fall.

29. Vad fick dig att må bra? Att Frida kom hem från London i mars, sommaren, min familj och alla konserter.



30. Vilken kändis var du mest sugen på? Joshua Radin. Och båda herrarna i Johnossi.

31. Vem saknade du? I början av året; Frida och Denise. Efter september; alla som betyder något som inte är på Irland.

32. De bästa nya människorna du träffade?
Har träffat en hel drös med fina människor. Vissa bättre än andra.


Summa summarum; Nöjd kund med det föregående året. Och det nya har börjat riktigt, riktigt bra.


Kommentarer
Postat av: Annika

Inte att förglömma S:t Maarten med sina fantastiska stränder,god strawberry daiquiri och världens godaste hamburgare. Vilken resa vi hade!

2010-01-05 @ 08:41:56
Postat av: Lea

Inte att förglömma mig!

Jag gör du lycklig varje år iofs.

2010 tycker jag vi dricker till vår livsstil på kungsgatan, får nog lägenheten igen.

2010-01-05 @ 15:01:08
Postat av: BZ

Hur i allsin dar har du hunnit med allt detta

2010-01-05 @ 19:46:20
URL: http://notthefirst.blogg.se/
Postat av: F

sooooommar!!! <3 <3 <3

2010-01-08 @ 16:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0