Önsketänkande

Skriver ett inlägg för att Linnea ska kunna äta frukost.

Skulle kunna skriva hur mycket som helst om det irländska vädret men det blir ju så sjukt tråkigt både för mig och er (och Linnea), därför ska jag bara informera er om följande, det börjar bli vår här borta. Kände det på riktigt igår, det liksom "låg i luften". Blev exalterad och sa till sambo att jag ville sova med öppet fönster, hon ignorerade mig, ni vet som vuxna gör när barn ställer frågor dom vill svara nej eller inte alls på. Sov utan att sätta på elementet, liksom för att fastställa att mina vårkänslor var befogade. Vaknade djupfryst och slängde endast en snabb blick mot vårjackan innan jag tog på mig dunjackan och gick till jobbet imorse. Så kul ska vi inte ha. Men kanske nästa vecka. Nu sitter vi i alla fall på helspänn och inväntar den omtalade "grönheten", anledningen till att vi kom på tanken att utvandra hit från första början.



ps. På onsdag ska vi till IKEA. Alla som någon gång bott utomlands vet vad jag talar om. Det är som att komma hem. Lilla julafton så att säga. Längtar.

Kommentarer
Postat av: Äppelhagen

Vad kul att ni ser er omkring på Irland, när ni äntligen lämnar Temple Bar området så blir det IKEA.

Vi har ett i barkaby eller kungens kurva. ;-))))))

2010-01-18 @ 19:48:19
URL: http://notthefirst.blogg.se/
Postat av: Lea

JAAAAAAAAAAAAAAA!!!



Frågan är om jag ska spara det här inlägget och läsa imorgon?

kan jag hålla mig?

2010-01-18 @ 19:53:03
Postat av: BZ

Ikea kan säkert klara lite hemlängtan,så kör på och vidga sedan era vyer så vi som sitter här hemma djupfrysta även med stängda fönster och längtar efter ett grönt Irland och då menar vi inte det gröna som finns i glasen.Ni är ju vårt fönster mot det vackra landet,som vi förmodligen endast kan se genom era ögon

2010-01-18 @ 22:47:10
URL: http://notthefirst.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0