Tess- Återkomsten

Ja jävlar, nu var det ett tag sen jag visade ett livstecken. Bloggen har försummats av oss båda, men nu ska denna skuta styras upp. Vi kan ju inte rubba Linnéas frukosvanor, gud bevare!

Förklaringen till min frånvaro stavas med tre bokstäver- IBM. Har ju som de flesta av er redan vet fått anställning där; och jag tror inte jag hade kunnat trivas bättre än vad jag gör. Även om alarmet står på 5.30 och att jag om nätterna drömmer om Lotus Notes, Citrix, Tacacas, tpx, t3, Intranet, Tivoli, Management Now osv osv... Jag älskar arbetssättet, kollegorna och mina teamleaders. (Sen att jag inte behövde ta till de drastiska karriärsval som korsat min hjärna under min tid av fattigdom är ju även ett ganska stor +)

Som min kära sambo redan berättat i föregående inlägg är det vår på G här. Vi har utstått ett Dublin lamslaget av 9 minusgrader och 10 cm snö i en vecka, med bieffekter som halkningar och småpojkar som kastar snöboll på en, men nu börjar äntligen saker ordna upp sig. Nu efter detta inlägg förstår jag också varför jag sovit så dålig de senaste nätterna. Frida är fast besluten att inte sätta på elementet, men hon är i grund och botten en väldigt frusen person så någon gång mitt i natten vaknar hon, känner att det är lite kallt och hoppar närmare mig. Det hade kanske varit helt okej, OM hon hade varit en person som inte rör sig så mycket när hon sover. Det är hon dock inte. Har de tre senaste nätterna vaknat av att hon knockat mig med både sin panna och armbåge. Vilket inte alltid är väldigt uppskattat när klockan är 4 och man vet att djävulsalarmet ringer om 1½ h.

Ikväll är det jag som sätter på elementet...





...hälsar en i övrigt mycket glad Tess


Kommentarer
Postat av: Lea

Jag älskar det här.



Älskar omtanken till mitt liv och leverne

2010-01-18 @ 22:13:44
Postat av: BZ

Vackert Tessan vi har saknat dig och förutom en bild från din som jag förmodar födelsedag har du varit osynlig,så kom igen och berätta från din resa på den gröna ön som tydligen håller på att bli både vit och grå

2010-01-18 @ 22:40:25
URL: http://notthefirst.blogg.se/
Postat av: Moster

Hej Lilla gumman

Kul att höra att Du mår så bra och att Du trivs på jobbet. Allt blir lite lättare då... :)



Samuel och jag funderar om vi kanske skulle komma över till den gröna ön...vi längtar efter Dig. Vi fixar hotell själva och funderar på att komma runt den 3-4 mars och stanna några dagar. Väntar Ni andra besök under dessa datum?? Hälsa Sambo.

Kram Moster Suz

2010-01-19 @ 11:19:14
Postat av: Pappa

Det riktigt känns hur glad och stolt du är, att det lönat sig att stå på. Go Tess.

2010-01-20 @ 20:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0