Världens folkrikaste land

Igår kom en av servitriserna (slovak) fram till mig och frågade vad Kinas huvudstad heter. Jag skrattade lite åt att hon inte visste och skulle precis öppna munnen och forma ordet när absolut noll information förmedlades från hjärnan. Panik spred sig i mitt huvud och jag började gräva runt där inne utan framgång. Hon tittade fortfarande frågande på mig så jag drog till med något.
- Tokyo?
Nu var det hon som skrattade åt mig och förklarade att Tokyo låg i Japan. Jag kände mig (om möjligt), ÄNNU mer dum i huvudet.
Min hjärna har en fömåga att sortera bort sånt som jag inte använder, jag kommer till exempel inte ihåg någonting från min skoltid. Nu överdriver jag inte utan jag kan inte komma på någonting som verkligen satt sig och som jag idag kan kalla mig "kunnig" om. Känns inte alls som 12 års waste of time..
Det blir inte bättre av att jag sen jag kom hit inte har läst en enda tidning eller kollat på tv, jag är helt ovetandes om vad som försiggår ute i världen bortsett från premier league och irländsk rugby. Så jag vädjar nu till er läsare, berätta  vad som händer där ute? Upplys mig. Var Obama jesus? Får ni snö till jul? Vad hände i senaste ica reklamen? Dock berhöver ni inte svara på ovanstående fråga för vid tre inatt fick jag ett sms: "PEKING!!! IT'S PEKING!!!"
Såklart det är..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0