Update from miss Hooberschnitz

Jag befinner mig som ni vet i mina fädernes land, Svea rike. Ber om ursäkt för undermålig uppdatering här på "Utvandrarna" men jag har fullt upp med att njuta av att bara vara. Och fylla mina förråd med juligheter jag missat, så som pepparkakor och glögg. Foderluckan går i ett här borta kan jag meddela. För några nätter sedan låg Frida och skrattade åt min mage som antagit en aning rundare form än vanligt (damn you, irländska öl) och jag kan glädja henne genom att säga att den är ännu rundare nu. På fredag är det kalkonmiddag hos pappa och Alexandra (ja, det är en kväll under året jag kommer lägga ner vegetariantramset) och det kommer inte hjälpa figuren på ett positivt sätt.

Inatt kunde jag förresten inte somna. Låg och vred och vände på mig och undrade vad det var som var fel. Klockan 4 kom jag på det; det var normal värme på rummet. Ni trogna läsare vet ju hur situationen ser ut i vårat irländska rum, ni som inte vet det kan se här. Jag öppnade fönstret och somnade som ett litet barn. Vaknade till snöoväder och med de delar som var utanför täcket frysta till isbitar. Men det är en annan femma.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0