Helgens bravader

Helgen har om ni alla vet varit Halloween-helgen och Dublin har varit fyllt av häxor, vampyrer, katter, zombies, en och annan Star Wars-figur, spindelväv och pumpor. I fredags mötte jag upp sambo och hennes tämligen galna men mycket trevliga arbetskollega efter att de slutat jobbet. Hamnade på en riktigt cool pub som heter The Mezz och lyckas charma mig till att få lämna in mitt CV till managern nästa dag. (Okej, det kanske var mest Fridas och Terrys förtjänst som frågade om de möjligtvis inte behövde en till anställd på stället.)

                                 



På lördagen gick jag och sambo tillsammans in till Tempel Bar-området där hennes jobb ligger och där The Mezz ligger. Mötte upp managern med låga förväntningar då jag inte har några bar-erfarenheter, men som han sa letade han efter någon med rätt personlighet och han skulle själv träna upp mig, så rätt vad det är hör jag honom säga att han skulle ringa om en vecka så skulle jag få jobb. Så nu mina damer och herrar är det slut med CV-tiden! Sprang med lätta steg över gatan till Fridas jobb ett tag och sedan struntade jag faktiskt i allt som hade med Halloween att göra och gick hem och somnade 21.30.

Idag var jag hemma och tog det lugnt medan Frida var på jobbet, mötte sedan upp henne och så gick vi ut och åt söndagsmiddag på en pub. Nu ligger hon och sover och jag kollar på film med spanjorskorna vi bor med.

 

 


vägen från där vi bor in till Temple Bar-området idag


Kommentarer
Postat av: BZ

Där ser du,trägen vinner.Det är klart att de vill ha en glad trevlig tjej på baren.

Men för säkerhets skull släng inte bort dina CV:n.de kan behövas längre fram

2009-11-02 @ 10:28:20
URL: http://notthefirst.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0