En ful fisk

Efter att ha spenderat ännu en dag i soffan har jag fått nog. Ska hoppa in i duschen, sätta på mig något annat än mina pyjamasbyxor som jag praktiskt taget bott i de senaste dagarna och kila ner till affären för att köpa mat. Jag har inte bestämt mig för vad det blir ännu, men jag kan berätta vad det INTE blir; tonfisk!

Jag hade ju en liten ekonomisk kris för ett tag sen (som ni kan läsa om här om ni missat det) och hade inte mycket pengar att röra mig med. När vi sedan var och handlade mat försökte jag vara så ekonomisk som möjligt, och upptäckte att de hade extrapris på tonfisk på burk i storpack. "Perfekt!" tänker jag och hugger genast åt mig ett paket. "Eller, lika bra att ta två på en gång." Betalar och känner mig mycket nöjd över mitt ekonomiska tänkande. Tills jag kommer hem och kommer på att jag inte ens brukar äta tonfisk! Inte så att jag tycker illa om det, det är bara inte med på min topp-10 lista över saker jag helst äter. Kanske inte ens topp-50.

Den senaste veckan har i vilket fall som helst gått ut på att komma på olika sätt att äta tonfisk på. Jag har ätit tonfiskwrap, tonfisksallad, pasta med tonfisk, tonfisk med majs, tonfisk direkt ut burken... osv osv. Jag har ätit så mycket tonfisk att om jag behöver äta det en gång till vet jag inte vad jag tar mig till. Och ändå finns det hur mycket som helst kvar i skafferiet. Det har till och med gått så långt att jag inte vill titta in där. Jag bara öppnar dörren lite på glänt, sticker in handen, trevar efter det jag ska ha och ber till gud att jag inte får tag i tonfisk.


Kommentarer
Postat av: Annika

Ett tonfiskrecept från fam Eriksson: Koka ris. Gör en bechamelsås med mycket dill. Blanda i tonfisken. Lägg riset i en ungssäker form, häll på tonfisksåsen och hush in i ugnen (tro att det var så) Delar av familjen kommer på middag i kväll. Jag ska bjuda på pizza från pizzerian för det har jag råd med!

2009-10-16 @ 10:04:41
Postat av: Denise

Och du tror pa att de ska gora den anstrangningen? Haha =)

2009-10-16 @ 16:13:13
Postat av: Annika

Till världens bästa Denise

Skulle inte tro det, men det lät bra med en mamma som bryr sig..Hoppas att du har det superbra i London. Saknar er alla här hemma.Nu drar jag till USA och roar mig på annat håll istället.



2009-10-16 @ 21:00:55
Postat av: T

mamma, du är en hemsk, hemsk person. Enda sättet att gottgöra mig är att köpa med lite id-grejs och fina saker från Victorias Secrets! Love you

2009-10-16 @ 21:23:55
URL: http://notthefirst.blogg.se/
Postat av: Denise

Till varldens basta "mamma". London ar grymt, men jag tror nog att NY ar aningen battre. Horde att det snoade i swe, det ar fortfarande sol har... Mohahaha.. =)

2009-10-16 @ 21:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0