När en chipspåse blir en fredagskvälls höjdpunkt vet man att det är dags att göra något





Igår spenderade jag hela dagen i sängen och tyckte synd om mig själv. Låg och suckade och ojade och var allmänt miserabel. Saknade mamma och saknade Sverige. Sambo var på jobbet och det enda jag ville var att dra täcket över huvudet och stanna där. När jag sedan hittade en bortglömd chipspåse under sängen och kände att det var dagens höjdpunkt fick jag nog. Där låg jag klockan halv tio en fredagskväll i pyjamas, i en ny stad som bara väntar på att bli upptäckt. Jag hoppade upp, satte på mig en svart spetströja och rosa nagellack och joinade vår flatmate Diana som skulle ut och träffa sina lärare och classmates.

Det blev en kväll som i dag resulterat i träningsvärk i kinderna av allt skratt och ett avsevärt bättre humör. Dublin är inte så illa. Förutom att det idag blåser storm och jag tänkte försöka ta mig ut och möta upp sambo när hon slutar sitt jobb.

hejsvejs

ps. jag saknar dock fortfarande er hemma i Sverige och hoppas ni kommer och hälsar på snart! ds


Kommentarer
Postat av: Tant mongo

hej! vi har det bra här hemma, stanna kvar!!!!

Vi saknar er inte!!!! Fritering i kväll, kanske inte det bästa för formen... dvs Jerrys och Ronnys...

Kram till er båda !!

Alla hälsar, en liten lögn...

kram C o AM

2009-10-24 @ 19:33:07
URL: http://notthefirst.blogg.se/
Postat av: Annika

Detta utmynnade i ett långt och dyrt samtal till mams i New York. Efter detta vart man ju tvungen att shoppa sig ur oron för hur det är på den gröna ön. Dubbeldyrt alltså. Har just kommit hem och tittat in i det tomma rummet.... NÄR KOMMER NI HEM?????? Saknar dig massor hjärtat. Får snart ta och lägga ut mer pengar på resor och komma över och ta hand om er lite.



2009-10-25 @ 21:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0