Nattliga konversationer del 2

Inatt kunde jag inte sova utan satt ute i vardagsrummet och skrev några timmar istället. När jag sedan skulle gå och lägga mig utspelades följande;

Frida sätter sig snabbt upp i sängen
- Du måste ut härifrån!
Jag: -Va? Varför då?
Frida: -Jo för.. för jag ska in.... eller.. du ska ut.. eller..
Sen ser hon så förvirrad ut så jag tycker inte det är läge att ställa några följdfrågor.
Jag: -Det är lugnt du pratar bara i sömnen.

När jag sedan lagt mig börjar hon prata igen.

Frida: -Matade du bordet?
Jag: -Bordet?
Frida: -Ja?
Jag: -Vilket bord?
Frida: (en aning irriterat) -Nej men människorna menar jag ju såklart. Sluta jäklas.
Jag: (skrattar) -Men vilka människor menar du då?

Sen kom jag på att hon faktiskt skulle jobba idag så jag tyckte det var bäst att hålla tyst. Men annars en mycket givande konversation måste jag säga!



Nu är Fridolf på jobbet och jag ska precis bege mig ut på ytterligare en runda med mina CV:n. Det är liksom dom och jag nu. Ni vet när människor blir ihågkomna p.g.a någonting i deras utseende eller personlighet som sticker ut? "Du vet Sixten?" "Näe..?" "Ja men han den långa?" Eller "han med näsan" eller "han rödhåriga"
Jag kommer bli "hon med CV:na" i den här staden. 

Kommentarer
Postat av: BZ

Du kanske blir känd som den trevliga snygga svenska tjejen med CV:n

2009-10-30 @ 16:10:54
URL: http://notthefirst.blogg.se/
Postat av: Poeten

Skärp till dig nu! Ut och skaffa ett jobb. Sluta spendera era pengar på att festa. Ett jobb kommer inte av sig självt.



ps. Framtiden är i DINA händer...



/Poeten

2009-10-31 @ 13:33:39
Postat av: Utvandrarna

Vem är denna mystiska poet?

2009-10-31 @ 20:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0